בישיבת ממשלה מיוחדת: אושר ההסכם עם לבנון

    שלמה ריזל No Comments on בישיבת ממשלה מיוחדת: אושר ההסכם עם לבנון

    חמישה ימים בלבד לפני הבחירות: לפני זמן קצר אישרה הממשלה בישיבה מיוחדת את ההסכם על הגבול הימי עם לבנון | ראש ממשלת המעבר לפיד: "יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הביטחון על החיוניות של ההסכם" | ומה הציבור חושב על תמיכת מערכת הביטחון בהסכם?

    צילום: עמוס בן גרשום\לע"מ
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון: "זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון. יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הביטחון על החיוניות של ההסכם. שר הביטחון בני גנץ, צה"ל, מוסד, שב"כ והמל"ל, כולם כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לביטחון ישראל ולצרכים המבצעיים שלנו".

    "זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות בטחוניות וכלכליות להסכם" הוסיף לפיד.

    "זהו הישג כלכלי. אתמול החלה ההפקה ממאגר כריש. ישראל תקבל 17% מהרווחים של מאגר כאנה-צידון, המאגר הלבנוני, מה שיכניס למשק המדינה כסף שישמש לרווחה ובריאות, חינוך ובטחון" דברי ראש ממשלת המעבר.

    שר המשפטים גדעון סער התייחס אף הוא להסכם ואמר: ״ההסכם על הגבול הימי עם לבנון הוא הסכם נכון. הוא עדיף לאין שיעור על החלופה של העדר הסכם, מבחינה מדינית, בטחונית, כלכלית. הממשלה היום תעשה את הדבר הנכון כאשר היא תאשר אותו".

    למרות ההתרגשות הרבה של חברי הממשלה מההסכם, מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה קובע כי מחצית מהציבור בישראל סבור כי תמיכת ראשי מערכות הביטחון בהסכם הושפעה גם משיקולים פוליטיים.



    0 תגובות